Naša skromnosť na nesprávnom mieste

Autor: Beatrica Kovacova | 22.7.2016 o 7:49 | Karma článku: 9,22 | Prečítané:  2995x

Koľkým z nás sa stalo pri návšteve lekára že nás poslal domov s pocitom že bude všetko v poriadku a predsa to tak nebolo? Kam sa obrátiť? Alebo radšej poslušne počkať či sa to naozaj nezlepší? Poslušný pacient je ten najlepší,nie?

Chcem si kúpiť nový foťák. Ako si ale vybrať a kde si ho vybrať? Mám sa spoľahnúť na seba, alebo sa popýtať iných, skúsenejších? Veď nakoniec je to celkom veľká investícia. Takže si asi aj zájdem do obchodov a porozprávam sa s predavačmi, porovnám ceny, služby, záručné doby a ak mi naozaj ide o kvalitu a peniaze, nenechám sa od prvého obchodníka presvedčiť o niečom čo sa mi celkom nepozdáva.

Bolí ma koleno. Zájdem k svojmu lekárovi, ktorý mi určí diagnózu a skonštatuje že je to v poriadku a už sa s tým aj tak nič nedá robiť. Poďakujem a idem domov lebo mi bolo povedané niečo čo sa zo slušnosti a v našej spoločnosti už veľmi dlho dodržiava - nevyhľadať názor druhého či nebodaj tretieho odborníka a nechať si urobiť vyšetrenie ešte raz či sa tam predsa nenájde niečo iné. Nikto si nechce predsa pohnevať a uraziť svojho lekára a tak radšej obetujeme svoje zdravie v záujme dodržiavania nepísanej etikety a trpíme bolesťami až dokiaľ sa to naozaj nedá vydržať. Zdravie sa nedá predsa porovnávať k foťákom. Nejako bolo a nejako bude, tak sme naučení.

 

Zvykla som si počas mojej praxe v Štátoch, že takýto prístup k pacientovi  by z mojej strany bol nie len neetický, ale priam na výsmech. Moje kolegyne a kolegovia vrátane lekárov by ma mali na koberci veľmi rýchlo ak by zistili že neviem nasmerovať a poradiť pacientovi kam a ku komu zájsť ak danú situáciu neviem vyriešiť. Naše egá sú častokrát tým čo brzdia takéto rozhodnutia, ale ľudia sa už naučili že práve ten odborník, ktorý dokáže priznať že nevie všetko a potrebuje sa aj poradiť, alebo konzultovať s inými, je ten ktorý má v záujme pacientovi čo najviac pomôcť.

Nikto z nás nemá liek na všetko. Nikto z nás neovláda všetky techniky a každý z nás má inú skúsenosť s presne rovnakými prípadmi, lebo presne rovnaké prípady v praxi neexistuju.

Pacienti majú v dnešnej dobe prístup k viacerým informáciám a aj liečebným procesom, ktoré nie sú zadarmo. Netýkajú sa spotrebičov ktoré vydržia 3-4 roky, alebo sa dajú dať do opravy či vymeniť lebo sú v dobe záručnej.

Zdravie je len jedno a preto by mal byť každý zákrok prekonzultovaný a vysvetlený a pacient by nemal mať výčitky svedomia a pocit zlyhanej loajálnosti len na základe toho či sa dotyčný lekár urazí. Všetci sme len ľudia a učíme sa každý deň niečo nové. Nie každý z nás sa stane lekárom, ale pravdepodobne každý z nás raz bude pacientom i keď si to veľmi neradi pripúšťame.

Ja som si takýmto otvorenejším pristupom získala nie len viac pacientov, ale aj informácií a vybudovala si dôveru v našich profesionálnych kruhoch. Vyskúšajte to, možno je to oveľa jednoduchšie ako si myslíte.

 
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?